Optiek Agenda

Zoeken in agenda


Op jaar

Logo ANVC

Details

Naam evenement:Masterclass Hospitality
Organisator: NUVO
Aanvangstijd: 09:00
Datum: 11-03-2018
Plaats: Houten
Locatie: NUVO Optiekcentrum
Website van locatie: www.nuvo.nl
Datum plaatsing: 17-01-2018
Aantal studiepunten ANVC: 0
Aantal studiepunten OVN: 0
Kosten: € 185,00
Korting: € 0,00
Organisator: www.nuvo.nl

Beschrijving evenement

Goede bedoelingen, die hebben we allemaal. We doen ons best om voorkomend en vriendelijk te zijn naar onze klanten. We willen immers het verschil maken ten opzichte van onze concurrenten. Maar zijn we ons er écht van bewust hoe we overkomen? Met andere woorden: hoe kunt u ervoor zorgen dat uw klant zich in uw winkel welkom, uniek en verwend weet?

U kent het wel. Je staat even alleen in de zaak, begint net met een oogmeting, er komt een andere klant binnen én de telefoon gaat. Kortom: echt zo'n moment waarop je aanleg voor hospitality, empathie en oprechte aandacht op de proef wordt gesteld.
In de Masterclass Hospitality van de NUVO Academie laat docent Jan Jaap van Weering van Distinguished Etiquette & Protocol Consultancy zien wat échte gastvrijheid is.

In een levendige interactieve setting komen talloze herkenbare voorbeelden voorbij uit de praktijk van optiekbedrijven. Jan Jaap van Weering geeft praktische tips. Bijvoorbeeld voor situaties waarin meer klanten tegelijk uw aandacht vragen. Laat u iemand terugkomen of wachten? Hoe zegt u dat vriendelijk? Échte gastvrijheid houdt meer in dan het obligate kopje koffie. Hospitality is bijvoorbeeld ook: goede toegankelijkheid voor mensen met een beperking.
In de masterclass gaat u zelf aan de slag aan de hand van rollenspellen.

Onderwerpen die aan de orde komen zijn:


Hoe geef ik oprechte aandacht aan de klant?
Hoe los ik hectische situaties op?
Hoe kijkt een ander naar mijn zaak?
Hoe toegankelijk is de zaak?
Hoe zorg ik ervoor dat mijn klant zich gewenst voelt?
Hoe vertaal ik dit naar een passende bril?